“Eigenlijk zou vanuit de logopedie-kant neurofeedback meer aangemoedigd moeten worden”.

Onze dochter heeft ernstige enkelvoudige dyslexie en is met neurofeedback bij Edith gestart omdat ze op school een achterstand heeft op het gebied van taal en spelling. Bij logopedie waren de resultaten niet zoals verwacht. We begonnen 2 keer per week te trainen bij Edith, onze dochter vond dit soms toch wel veel want dit moest allemaal nog naast haar extra leesopdrachten en haar sporten.

Zelf vond ik het een fijne behandeling omdat ze niet met het lezen geconfronteerd werd en toch onbewust hulp kreeg.  De filmpjes maken het zeker leuk, fijn dat er zo’n behandeling bestaat.

Ik denk dat als onze dochter 1 of 2 jaar eerder met neurofeedback begonnen was, het haar op leesniveau meer opgeleverd zou hebben. Nu was ze al met dik 1 jaar achterstand begonnen, die achterstand moeten we toch ook met veel oefenen zien bij te komen.

Het hoofd logopedie gaf na 2 maanden aan dat onze dochter op leesniveau een grote sprong gemaakt had van begin groep 4 naar midden groep 4 en met spelling van midden groep 3 naar begin groep 4.

Wij vinden thuis dat ze heel goed haar best doet met alle oefeningen en huiswerk en vinden dat ze sinds ze met neurofeedback is gestart vooruitgegaan is. Lezen gaat beter en ze krijgt een moeilijker niveau tekst mee van nieuwsbegrip.

Inmiddels heeft ze de trainingen afgebouwd en het traject succesvol afgerond. Ik denk zeker dan de neurofeedbackbehandelingen haar een stuk geholpen hebben, maar de leer achterstand is toch een kwestie van oefenen en nog eens oefenen…

~Moeder anoniem~

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *